Obchodní podmínky
Obchodní podmínky zásilkového výdeje léčivých přípravků
lékárny MEDIKA CENTER s.r.o.
I.
Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) společnosti MEDIKA CENTER s.r.o., se sídlem Dělnická 1485/24a, Město, 736 01 Havířov, IČO: 258 75 973, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C vložka 24003 (dále jen „Lékárna“) upravují zásady zásilkového výdeje léčivých přípravků Lékárnou.
Internetový obchod Lékárny je provozován na internetové stránce www.lekarnahavirov.cz.
Tyto Podmínky jsou v souladu s § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) neoddělitelnou součástí každé smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu Lékárny, pokud se Lékárna s osobou, která učinila objednávku (dále jen „Objednatel“) ve smyslu § 84 odst. 1 zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech (dále jen „zákon o léčivech“), v konkrétním případě výslovně nedohodli na vyloučení použití těchto Podmínek.
Objednatel odesláním objednávky stvrzuje, že se před učiněním objednávky s těmito Podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Odesláním objednávky Objednatel vyjadřuje souhlas s použitím komunikačních prostředků na dálku. Náklady vzniklé Objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s učiněním objednávky (např. náklady na internetové připojení, případně náklady na telefonní hovory uskutečněné na telefonní linku Lékárny) hradí Objednatel sám.
Tyto Podmínky jsou neomezeně dostupné na internetové adrese www.lekarna.yeti-studio.cz/obchodni-podminky, a to vždy ve znění aktuálně platném a účinném v okamžiku jejich zobrazení, a dále také v dřívějším znění.
Pravidla odchylná od těchto Podmínek je možné sjednat v jednotlivé smlouvě mezi Lékárnou a Objednatelem, přičemž jednotlivá odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ujednáními těchto Podmínek, jsou-li vzájemně v rozporu.
Lékárnu je možno kontaktovat:
- osobně během otevírací doby (od pondělí do pátku v čase od 07.00 do 18.00) či poštou na adrese Dělnická 1485/24a, Havířov - Město, PSČ 736 01;
- telefonicky na telefonním čísle 725 943 053
- e-mailem na adrese elektronické pošty info@lekarnahavirov.cz
II.
Kupní smlouva a její uzavření
Internetový obchod Lékárny obsahuje seznam zboží, které Lékárna nabízí k zásilkovému výdeji léčivých přípravků včetně uvedení potřebných informací s těmito přípravky souvisejícími. Nabídka i ceny zboží v internetovém obchodě může být odlišná od sortimentu nabízeného v kamenné provozovně Lékárny na výše uvedené kontaktní adrese.
U každého zboží je uvedena jeho cena za balení, a to včetně daně z přidané hodnoty (DPH). Součástí ceny zboží zobrazené v internetovém obchodě nejsou náklady na balení a doručení zboží, které jsou Objednateli výslovně sděleny před odesláním objednávky a případně uvedeny v těchto Podmínkách.
Lékárna nabízí zboží k zásilkovému výdeji výhradně na území České republiky.
Veškerá práva a povinnosti z právních vztahů vzniklých mezi Objednatelem a Lékárnou na základě objednávky Objednatele v internetovém obchodě Lékárny se řídí právním řádem České republiky, zejména ustanoveními občanského zákoníku a zákona o léčivech.
Předmětem zásilkového výdeje v internetovém obchodě Lékárny mohou být pouze léčivé přípravky registrované v souladu se zákonem o léčivech vyjma těch, jejichž výdej je podle rozhodnutí o jejich registraci omezen v souladu s § 39 odst. 5 zákona o léčivech nebo je vázán na lékařský předpis. Nabídka internetové obchodu Lékárny obsahuje také další sortiment jako doplňky stravy či kosmetické produkty, přičemž nabízené léčivé přípravky jsou od těchto výslovně odlišeny příslušným označením.
III.
Objednávka, uzavření smlouvy
Objednatel v průběhu procesu zadání objednávky vyplní alespoň ty údaje, označené v objednávkovém formuláři jako povinné. Objednatel může veškeré údaje před odesláním objednávky zkontrolovat (a případně opravit/upravit), což je Lékárnou doporučováno s ohledem na správnost všech údajů, kterou Lékárna žádným způsobem neověřuje. Za správnost a úplnost v objednávce zadaných údajů odpovídá výhradně Objednatel.
Objednatel dále v průběhu procesu zadání objednávky vybere požadovaný způsob dopravy na jím zadanou doručovací adresu, a také způsob platby za objednané zboží.
K uzavření kupní smlouvy mezi Objednatelem a Lékárnou dochází v okamžiku odeslání objednávky Objednatele prostřednictvím objednávkového systému v internetovém obchodě Lékárny.
Lékárna doručí Objednateli potvrzení jeho objednávky (potvrzení o uzavření smlouvy) na adresu elektronické pošty e-mail, kterou Objednatel zadal jako kontaktní e-mailovou adresu při odeslání objednávky Lékárně.
Lékárna si vyhrazuje právo vyzvat Objednatele k výslovnému potvrzení jím učiněné objednávky prostřednictvím telefonního hovoru či zvláštní e-mailové zprávy na telefonní číslo či adresu elektronické pošty e-mail, zadané Objednatelem při tvorbě objednávky, a to zejména s ohledem na obsah objednávky, údaje Objednatele či množství objednávaného zboží. Nepotvrdí-li v takovém případě Objednatel z jakéhokoli důvodu zaslanou objednávku, považuje se taková objednávka za nicotnou (neučiněnou) a příslušná kupní smlouva mezi Objednatelem a Lékárnou za neuzavřenou v souladu s tímto ustanovením Podmínek.
Lékárna si vyhrazuje právo odstoupit od uzavřené smlouvy s Objednatelem, a to v případech porušení ustanovení právních předpisů, zejména zákona o léčivech, v případech ohrožení či porušení důležitého právem chráněného zájmu či v případech jiného porušení smlouvy či těchto Podmínek (i v minulosti) Objednatelem, s tím, že daná smlouva se v takovém případě ruší od počátku a smluvní strany jsou povinny si vzájemně vrátit již poskytnutá plnění.
Lékárna si dále vyhrazuje právo odmítnout objednávku Objednatele či odstoupit od již uzavřené smlouvy mezi Objednatelem a Lékárnou, je-li jejím předmětem zboží, u nějž došlo ke zjevné chybě v ceně, vyobrazení, zveřejnění možnosti jeho koupě v internetovém obchodě či popisu.
IV.
Dodávka zboží
Objednatel musí před odesláním každé jednotlivé objednávky zvolit jeden z Lékárnou nabízených způsobů doručení zboží.
Lékárna nabízí možnost doručení zboží ve formě osobního odběru v pracovní době v kamenné provozovně Lékárny na shora uvedené kontaktní adrese, nebo zasláním zboží na adresu zadanou Objednatelem při tvorbě objednávky.
Lékárna odešle objednané léčivé přípravky Objednateli do 48 hodin od okamžiku přijetí objednávky Lékárnou tak, aby bylo zajištěno jejich dodání ve lhůtě do 3 pracovních dnů od přijetí objednávky Lékárnou. Nebude-li možno Objednateli zásilku dodat v uvedené lhůtě, oznámí toto Lékárna Objednateli taktéž ve lhůtě 3 pracovních dnů od přijetí objednávky, a to e-mailovou zprávu na adrese elektronické pošty e-mail zadanou Objednatelem při procesu tvorby objednávky.
Ostatní zboží (tedy vyjma léčivých přípravků) odešle Lékárna Objednateli v závislosti na jeho dostupnosti. Je-li dané zboží skladem, odešle Lékárna zboží Objednateli na jím zadanou doručovací adresu nejpozději do tří pracovních dnů od přijetí objednávky. Není-li Objednatelem objednané zboží skladem, oznámí toto Lékárna Objednateli e-mailovou zprávou zaslanou na jím zadanou adresu elektronické pošty e-mail společně s informací o předpokládaném termínu, kdy bude objednané zboží k dispozici.
Náklady na balení a doručení zboží Objednateli nese sám Objednatel. O výši nákladů na balení a doručení zboží na Objednatelem zadanou doručovací adresu je Objednatel s ohledem na zvolený způsob doručení zboží závazně informován před odesláním objednávky. Odesláním objednávky bere Objednatel výši nákladů na balení a doručení zboží a zavazuje se tyto uhradit společně s úhradou ceny objednaného zboží.
Nepřevzetí řádně zaslané zásilky Objednatelem je považováno za podstatné porušení smlouvy ze strany Objednatele. Z tohoto důvodu vede lékárna evidenci případů tohoto porušení povinností ve vztahu k jednotlivým Objednatelům, z níž může v konkrétních případech vůči Objednateli vyvodit sankční důsledky (např. povinnost uhradit celou cenu zásilky před jejím odesláním či odmítnout objednávku v souladu s ustanoveními těchto Podmínek).
V.
Platební podmínky
Objednatel musí před odesláním každé jednotlivé objednávky zvolit jeden z Lékárnou nabízených způsobů zaplacení ceny objednaného zboží a nákladů jeho balení a doručení Objednateli.
Lékárna nabízí následující možnosti úhrady ceny zboží a nákladů jeho balení a doručení:
- Hotově
- Kartou
- On-line
Lhůta k úhradě ceny zboží a nákladů jeho balení a doručení závisí na Objednatelem zvoleném způsobu úhrady.
Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny s DPH.
VI.
Odpovědnost za vady, reklamace
Práva a povinnosti Objednatele a Lékárny ve vztahu k odpovědnosti Lékárny za vady zboží se řídí ustanoveními obecně závazných právních předpisů, zejména občanského zákoníku.
Lékárna je povinna dodat Objednateli objednané zboží bez vad ve smyslu občanského zákoníku, tedy zejména s vlastnostmi výslovně vymíněnými či obvyklými, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy. Lékárna je dále povinna dodat Objednateli zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení, a nejsou-li tyto uvedeny, pak v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.
Při převzetí zboží je Objednatel povinen provést kontrolu neporušenosti obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci či zaměstnanci Lékárny, přebírá-li zboží přímo od zaměstnance Lékárny. Pokud je obal porušen, je Objednatel oprávněn odmítnout převzetí zásilky za předpokladu, že porušení obalu svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky. V takovém případě sepíše Objednatel s přepravcem nebo předávajícím zaměstnancem Lékárny zápis o porušení zásilky. Podpisem dodacího listu či jiného dokladu o doručení zboží bez uvedení výhrad či škod Objednatel potvrzuje, že zásilka zboží a její obal splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
Po převzetí zboží je Objednatel povinen bez zbytečného odkladu řádně zkontrolovat a prohlédnout dodávané zboží. Lékárna je vůči Objednateli odpovědná za vady, které má zboží při jeho doručení Objednateli či které se vyskytnou v případné záruční době.
Má-li zboží vady, může Objednatel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se však vada týká pouze součásti věci, může Objednatel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Objednatel právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Objednatel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Objednatel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li Objednatel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Objednatel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Lékárna nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Lékárna nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Objednateli, který je spotřebitelem, působilo značné obtíže.
Zjistí-li Objednatel vady dodaného zboží, je povinen tyto bez zbytečného odkladu uplatnit u Lékárny, a to některým ze způsobů kontaktu s Lékárnou dle čl. I. těchto Podmínek. Objednatel při uplatnění reklamace uvede alespoň údaje umožňující jednoznačnou specifikaci příslušné objednávky, své jméno a příjmení a kontaktní údaje, a dále popis vady a požadovaný způsob jejího odstranění ze strany Lékárny. Objednatel je dále povinen vrátit vadné zboží Lékárně.
Práva z vadného plnění Objednateli nenáleží, pokud Objednatel před převzetím zboží věděl, že má vadu, anebo pokud Objednatel vadu sám způsobil. Lékárna neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití zboží, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
V případě uplatnění práva z odpovědnosti Lékárny za vady má Objednatel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění, týká-li se vada léčivých přípravků. Tímto zajišťuje Lékárna možnost vrácení reklamovaných léčivých přípravků způsobem, který nezpůsobí objednateli náklady, ve smyslu § 85 odst. 2 písm. e) zákona o léčivech.
Není-li předmětné reklamované zboží léčivým přípravkem, nese náklady spojené s uplatněním práva z odpovědnosti Lékárny za vady Objednatel.
VII.
Odstoupení spotřebitele od smlouvy
Je-li Objednatelem spotřebitel ve smyslu § 419 občanského zákoníku, náleží mu v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu bez udání důvodu, a to ve lhůtě do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
K využití práva odstoupit od smlouvy musí spotřebitel ve stanovené 14denní lhůtě prokazatelně vyrozumět Lékárnu o svém rozhodnutí od smlouvy odstoupit (např. některým ze způsobů komunikace s Lékárnou dle čl. I. Podmínek). Pro zachování lhůty spotřebiteli postačí odstoupení řádně a na správnou adresu ve lhůtě odeslat.
K odstoupení od smlouvy může spotřebitel využít připravený formulář dostupný online na internetové stránce (…). Spotřebitel není povinen příslušný formulář využít.
V případě odstoupení spotřebitele od smlouvy vrací Lékárna spotřebiteli bez zbytečného odkladu, v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy, všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží spotřebiteli. V souladu s právem na ochranu spotřebitele je však Lékárna oprávněna odložit vrácení všech peněžních prostředků do doby, kdy jí spotřebitel vrátí zakoupené zboží nebo prokáže, že jí zboží zpět odeslal. Peněžní prostředky budou spotřebiteli vráceny stejným způsobem, jaký byl spotřebitelem použit při prvotní úhradě kupní ceny, ledaže se Lékárna a spotřebitel dohodnou na jiné formě vrácení peněžních prostředků. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Lékárna nabízí, vrátí Lékárna spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Vrácení zakoupeného zboží v případě odstoupení od smlouvy spotřebitelem je nutno provést bezodkladně, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy (i s ohledem na výše uvedené právo Lékárny odložit vrácení všech peněžních prostředků do doby, kdy jí spotřebitel vrátí zakoupené zboží nebo prokáže, že jí zboží zpět odeslal). Zboží lze vrátit v kamenné provozovně Lékárny na výše uvedené adrese.
V případě odstoupení od smlouvy spotřebitelem nese spotřebitel veškeré náklady na vrácení zboží.
Spotřebitel dále odpovídá Lékárně za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu dle tohoto článku Podmínek se nevztahuje registrované léčivé přípravky bez vady. Ohledně dalšího zboží (vyjma léčivých přípravků) platí ve vztahu k nemožnosti spotřebitele odstoupit od smlouvy ustanovení § 1837 občanského zákoníku.
VIII.
Ustanovení společná a závěrečná
Objednatel na sebe v souladu s § 1765 odst. 2 občanského zákoníku přebírá nebezpečí změny okolností.
V případě rozporu těchto Podmínek s ustanoveními obecně závazných právních předpisů, od nichž se dle zákona nelze odchýlit, mají přednost ustanovení obecně závazných právních předpisů.
V případě, že dojde mezi Lékárnou a Objednatelem, který je spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, web: www.adr.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Ohledně prodeje či výdeje léčiv a léčivých přípravků se Objednatel může obrátit taktéž na kontrolní orgán, kterým je Státní ústav pro kontrolu léčiv, adresa: Šrobárova 48, 100 41 Praha 10, tel: +420 272 185 111, e-mail: posta@sukl.cz, www: http://www.sukl.cz.
Lékárna má v kterýkoli moment právo provést změnu těchto Podmínek, která je vůči všem osobám účinná okamžikem zveřejnění aktualizované verze Podmínek. Pro již uzavřené smlouvy se uplatní Podmínky ve znění, v jakém byly zveřejněny k okamžiku uzavření smlouvy mezi Objednatelem a Lékárnou.
IX
Informace pro pacienty
Lékárník poskytující informační službu:Mgr. Alena Maiwaelder
Tel: 725 943 053
Email: info@lekarnahavirov.cz
Tato informační služba slouží rovněž k zajištění shromažďování a předávání informací o podezření na nežádoucí účinky léčivých přípravků a o závadách v jakosti léčivých přípravků dle §85 odst. 2 písm. d) zákona o léčivech.
Tyto Podmínky jsou platné a účinné ode dne 1.5.2022.